Wynalezienie napędów spalinowych okazało się rewolucyjnym rozwiązaniem w podobny sposób dla tranzytów, jak i branży motoryzacyjnej. Silnik benzynowy dwusuwowy powstał na początku XX wieku, zastosowanie znalazł w składaniu budowy motorów, pił, kosiarek i niewielkich samochodów. W wyższym stopniu zaawansowany jest silnik czterosuwowy oraz Wankla. Napęd spalinowy działa na zasadzie wewnętrznego wypalania paliwa, które w rezultacie dostarcza energii cieplnej, za pośrednictwem której uruchamiany jest cylinder.
W silniku czterosuwowym preparat etyliny oraz powietrza rozniecana jest przez iskierkę. Tłok w suwie przemieszcza się w górę i w dół, powodując wydostawanie się spalin. Bardziej rozbudowany silnik Wankla działa na zasadzie biegu zwrotno-posuwistego, tłok zastąpiony został rotorem, jaki obraca opary spalin w jednym kierunku. Silnik tego typu eksploatuje bardzo sporo paliwa i bezsprzecznie nie należy do wydajnych. Przeciwieństwem do motorów spalinowych jest napęd Diesla, którego użycie jest dużo bardziej rozległe, a koszty eksploatacji i zużycia ropy są o wiele ekonomiczniejszym rozwiązaniem.
Akcesoria do samochodów osobowych